13 Şubat 2009 Cuma

Hayvan Çiftliği - Bir Peri Masalı


George Orwell'ın Hayvan Çifliği ve Bin Dokuz Yüz Seksen Dört romanını birçok kişiden okumam yönünde telkinler almama rağmen hep ertelemiştim.

Son dönemlerde yaptığım popülist ve hatalı seçimlerden sonra garanti bir kitap olsun diye düşünerek bu iki romanı aldım, akıcı ve kısa olan Haycan Çiftliği'ni bitirmem çok kısa bir zamanımı aldı, çok keyifle okudum gerçekten.

Kitap, bir hayvan çiftliğindeki hayvanların sahiplerini çiftlikten kovup yönetimi ele geçirmeleriyle başlıyor. Zamanla hayvanların en zekisi konumundaki domuzlar çiftliğin diğer hayvanlarına insanlardan daha kötü davranmaya başlıyor.

Benzetmelerle dolu olan bu kitapta, domuzların lideri Stalin'i, kurdukları düzen SSCB'yi, komşu çiftlikler de emperyalist, faşist devletleri temsil ediyor.

Kitaptan şu sonucu çıkardım ben; düzen ne olursa olsun, insanoğlunun doğuştan gelen bencilliği ve hep daha fazlasını istemesi, gücü tek başına elde etme sevdası sebebiyle her zaman ezen bir grupla, ezilen bir grup olacaktır. Olan da her zaman ''Boxer''a olacaktır.

Hiç yorum yok: