22 Mayıs 2009 Cuma

Beşiktaş'ta Neler Oluyor??

Son 2 yıl içinde Beşiktaş'a sık gitmeyen bir insan her gelişinde Beşiktaş'ın büyük bir değişim içinde kaldığını farketmiştir mutlaka. Akaretler'deki yokuşla başlayan, Balık Pazarı ile devam eden ve son olarak da sahildeki eski tütün deposuyla iyice ayyuka çıkan Beşiktaş'ı modernleştirme adımları tam gaz devam etmekte. Bu yapılırken de plan adım adım ve belli etmeden ilerliyor. Şimdi birkaç açıklamayla başlayalım:

İDO, Kadıköy ve Üsküdar vapur seferlerinin yapıldığı Beşiktaş iskelelerinde değişiklik yaptığını açıkladı.İDO'nun açıklamasına göre, 10 Ocak 2009 Cumartesi gününden itibaren, Üsküdar seferleri Barbaros Hayrettin Paşa İskelesi'nden, Kadıköy seferleri ise tarihi Üsküdar İskelesi'nden yapılmaya başlanacak.Verilen bilgiye göre, İDO artan yolcu sayısını da göz önüne alarak bu yeni düzenlemeyi getirdi. 

Görünür de bir sıkıntı yok tabi ki sonuçta iskeleler arasında çok büyük mesafe yok ve değişim anlaşılabilir bir adım. Fakat bununla kalsa iyi aradan geçen birkaç aydan sonra 2.açıklama gecikmiyor İDO'dan:

Beşiktaş-Üsküdar vapur seferleri kaldırıldı
Beşiktaş-Üsküdar vapur seferleri kaldırıldı. İDO’nun açıklamasında Dentur Avrasya Grup ile protokol imzalandığı, yolcuların tüm hakları ile bu motorları kullanabileceği belirtildi.


Daha birkaç ay önce yeri değiştirilen ve güzergahı planlanan hat ne oldu da bir anda kaldırılmaya karar verildi.
Şimdi tekrardan başa dönüyoruz; Beşiktaş'ı halktan ayırma ve modernleştirme adı altında lüks bir yapıya büründürme çalışmasının ya da hain komplosunun göbeğindeyiz. Şimdi sahil şeridindeki değişimlere adım adım bakalım. Önce başbakanlık ofisi sahile taşındı. Hemen çay bahçelerinin yanındaki bu ofis sıkıntı yaratırken, 2.adım gecikmedi ve yıllardır boş duran tütün deposu otel yapılacağı gerekçesiyle satılarak yıkılmaya başlandı. 
Projeye göre 7 yıldızlı denizin altına da inen akvaryumvari dizaynıyla dünya çapında bir projeydi bu. E tabi haliyle insanlar bu manzara için büyük meblağlar ödemek zorunda kalırken halkın 1 tl karşılığı çay içerek aynı manzaradan faydalanması düşünülemezdi ve işte o zaman da çay bahçeleri yıkıldı ve sahil kısmen de olsa halktan ayrıldı ve bekleme değil transit noktası yapıldı.

Fakat sahil hala istenen kıvamda değildi çünkü tam da inşaatın önünde ve akvaryum olacak sahilde bir engel daha vardı o da vapur iskelesi. Önce Kadıköy hattı yerine daha az insanın kullandığı Üsküdar hattı buraya taşındı ve birkaç ay beklendi. İnsanlar alışana kadar sabredildi ve tam da alıştıklarında son darbeyi vurdular. Üsküdar hattı kaldırıldı ve eminim ki 2 3 aya kalmaz o iskeleyi de ordan kaldırırlar. Tıpkı yandaki otobüs durakları gibi. Yakında otel müşterilerinin araçları hariç araç bile sokmamaya başlarlar. Böylece yüzyıllardır denizle sahille içiçe yaşayan beşiktaş ilçesi kendi sahilinden adeta koparılmış olacak. Parası olanlar ise mutlu mesut tadını çıkaracaklar bu güzel yerin..

2 yorum:

MarkoPaşa dedi ki...

Çay keyfimizide kaçırdılar artık.

Cimbakuka dedi ki...

Beşiktaş beşiktaş'lılarındır.

Büyük taş'tır elbet altında kalırlar..