1 Şubat 2009 Pazar

LJ yeni MJ olur mu?

Bilenler bilir (tabii bu durumda çoğunluk bilmiyor :) ) 10 yıl basketbol oynamış bir insan olarak basketbol sevgisi aslında kanımıza işlemiş denebilir. 10 yıllık basketbol kariyerimi tek takımla yaşamış bir insan olarak yukarıdaki resimle her salona girişimde karşılaşırdım.  Üzerinde "hiç bir kuş kendi kanatlarıyla yükselmedikçe çok yükseğe çıkamaz" tadında bir sözle tamamlanmış nike reklamı. Resim çoğunluğa aşina gelebilir. Majesteleri'nin güzel pozlarından biri. Ben çocukken ve basketbol oynarken basketbol demek Michael Jordan demekti. Geceyarıları Murat Murathanoğlu'nun sesinden nba live izleyerek büyüyen bir kuşağa mensubum ben. Gerçekten de MJ hem kişiliğiyle hem de oyunuyla 1 numaraydı. Ondan sonra da 1 numara hep boş kaldı. benim gözümde. Kobe Bryant var ya diyenler çıkabilir ama Kobe insan olarak MJ'in yanından geçemezdi. Ona sorsak tabii ki ben daha iyiyim diyecektir ama 23'ten büyük 24 numarasını giyerek bile aslında MJ'in gölgesinde yaşadığını kabul etmekte bence. Ama son dönemde yeni bir isim geliyor bence o da Majesteleri'nden tacını devralmak üzere olan Kral'dır. Lebron James gerçekten de tek başına bir adamın bir takımı ne kadar yükseltebileceğinin canlı kanıtı olabilir. Hele de bu sezon daha da takım olabilen Cleveland'la inanılmaz bir performans gösteriyor ve bana göre daha şimdiden MVP olmayı garantiledi ama yine de sezon sonuna kadar bekleyecek bu ödülü almak için. Şimdi neden böyle bir yazı yazdığıma gelirsek bana bunu düşündürten Lebron'un oyunu oldu ama aynı zamanda bir de resim etkiledi beni.
Lebron'un ve birçok oyuncunun daha ritüeli olan bir sahne ama kesinlikle en etkileyicisi Quicken Loans(ki Nba'in en dolu salonlarının başında geliyordur) seyircisiyle birlikte çok etkileyici bir sahne oluyor.2010'da nereye gider ya da Cleveland'da mı kalır bilmem ama Majesteleri'nin yanında oyunun en önemli hakim isimlerinden biri olacağı kesin. Gönlüm Cleveland'da kalıp efsane olması ve takımını şampiyonluğa taşımasını istiyor. Bu sene Play-off'larda evsahibi gücünü kullanıp (şu ana kadar 22-0) yüzüğü takması bile olasıyken yıllar içinde güçlenip seri yüzük sahibi bile olabilir. Go CAVS!

1 yorum:

agh dedi ki...

yetenek konusuna değinmiyorum.ama basketbol ikonluğu konusunda lj, mj'in eline su bile dökemez.bir çok insan için hala basketbol = michael jordan'dır.hatta bir çok insan için spor = mj bile denilebilir.o hırsı, isteği ve azmi bu kadar yüksek derecede bünyesinde barındıran başka bir sporcunun geleceğine inanmıyorum.